Hlavní navigace

Názory k článku Krize možná končí, ale recese ještě zdaleka ne

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 4. 2009 18:50

    Pavel (neregistrovaný)
    Me jenom zarazi, proc se kazdej navazi do toho srotovneho. Automobilovy prumysl zamestnava nejvice lidi, generuje nejvetsi zisky, jeho krize ma nejvetsi dopad na nejvice zamestnancu a problem se starymi auty je mnohem vetsi, nez si kazdej je ochoten pripustit (ekologie, ekonomika, bezpecnost). To zadnej jinej typ prumyslu u nas nema. Ci je to rozhodnuti je vec jina. Myslim, ze tahle injekce neni v jadru spatna, je jenom spatne pojata, ale to je opet vec jina. Nicmene podstatou je, bude-li to, pak bych byl prece hlupak, kdybych to nevyuzil a to bez toho, at uz na to budu mit a nebo nikoli. To je kazdeho ciste soukroma vec.
  • 14. 4. 2009 21:07

    Paly (neregistrovaný)
    Souhlasím, že investice do obnovy vozového parku v ČR není v jádru špatná. Pokud bude zavedeno i u nás, tak ho sám pravděpodobně využiju. Ale obábám se, že šrotovné v takovém rozsahu (v jakém je v evropě) způdobí několikaletý pokles automobilovího průmyslu - a za to ČR může zle platit.
  • 14. 4. 2009 22:02

    Pavel (neregistrovaný)
    To si nemyslim. Jednak na to zase tak moc lidi nedosahne a jednak si nemyslim, ze vsichni ti, co je to iniciuje, by si auto koupili i tak. Ja treba momentalne na nove auto nemam. Proc taky. 30 tisic by me rozhodne nenavnadilo. Ovsem kdyby to bylo spojene s nejakou akci vyrobce, tak uz takovych 50 - 60 tisic by stalo za hrich.
  • 15. 4. 2009 7:38

    Pavel (neregistrovaný)
    No, právě s tou ekologií nemáte pravdu. Je třeba si uvědomit, že výroba každé nové věci (tedy i auta) poškozuje životní prostředí, a v případě auta může nákup nového auta být mnohem škodlivější než ježdění ve starém, takzvaně neekologickém. A čím míň toho člověk najezdí, tím je ten rozdíl větší. A ty staré šunky mají většínou jen sváteční řidiči, ti, co s tím opravdu jezdí (a potřebují to), těm tak dlouho nevydrží.

    Prostě jen za daně všech občanů se zhorší naše životní prostředí a zvýší se dluhy našich dětí.
  • 15. 4. 2009 10:52

    Pavel (neregistrovaný)
    Je ale treba si uvedomit, ze ekologicka zatez spojena s vyrobou moderniho vozu je mnohokrat mensi, nez byla spojena s vyrobou stareho vozu. Ale jde tu o neco jineho, venkov je plny starych srotu v kulnach a na spalkach, ktere rezaveji a tece z nich olej. Navic se sem treba z Nemecka dotahlo hodne srotu, ktere tam uz nesmi jezdit a tady se to prodava. Takze donutit lidi, aby misto tehle techniky pouzili novou, je ekologicky sice sekundarni, ale ve skutecnosti primarnim problemem. Problem nejsou auta vyrobena dnes nebo pred peti lety, mnohem vetsim problemem jsou stare vozy cca radove desitky let, platime za smetiste Evropy a je treba s tim neco delat. Nerikam, ze to resi srotovne, ale kdyz uz to tu je, mozna je vhodne to tak resit.
  • 15. 4. 2009 23:35

    egyptanka (neregistrovaný)
    Presne tak. Krize jeste nezacala,spousta lidi ani nevi,co to krize je. To,ze nekdo prisel o praci,neznamena krizi,prisel by o ni driv nebo pozdeji stejne. Neznam nikoho kdo by se mel hur nez driv. Mluvi se o ni, protoze se o ni vsude pise. Ve skutecnosti je to jakasi fiktivni hrozba.
  • 16. 4. 2009 7:30

    Jarmila (neregistrovaný)
    Ani žádná krize už nepřijde. Novináři proto mluví o krizi už teď. Do budoucna bude nutné se vrátit ke standardním tématům.
  • 15. 4. 2009 8:05

    zdep (neregistrovaný)
    mam 20let stareho favorita tam kam jezdim mne odveze na jine auto mam ale v zadnem pripade bych nekoupil nove/jednak na nej nemam a pak prilis moc penez za nove povazuji za zbytecne/
    uz 2 roky nepracuji a nemam se az tak spatne ano uskromnil jsem se a ziji z uspor a social davek tohoto statu,jenz se nepreda ale darovanemu koni na zuby nekoukej a pres 5 litru mesicne taky neni spatne.
    take by O2 mohlo zrychlit internet tarif mam za 830,-
  • 15. 4. 2009 9:09

    Phil (neregistrovaný)
    Nevím, zda se šrotovným neodsouvá problém jen na později. Třeba na zimu si tolik lidí nová auta nekupuje, to určitě zase dojde k poklesu zájmu. A další léta? Bude třeba menší zájem o obměnu u podnikatelů, kteří měnili po 3 letech, nyní je tuším hranice u leasingů nebo účetních odpisů až 5 let. A je také pravda, že současná auta jsou kvalitativně jinde, než byla před 20ti lety. Na jednu stranu je tu tlak na výrobu kvalitnějších aut, která by měla více vydržet, což je vlastně kontraproduktivní pro odbyt nových aut v budoucnu právě z důvodu, že ne každý musí mít poslední model auta, když mu to stávající, byť třeba 10tileté, ještě bez problémů slouží.
    Pokud si lidé zvyknou na šrotovné a na další podpory od prodejců, může se v budoucnu stát, že hlavní čísla prodejů se budou konat jen v době takových podpor a mimo tyto doby budou prodeje zkomírat. Což bude do budoucna neudržitelné. Je to jako v normálních obchodech, kdy prodej určitého zboží stagnuje, ale jakmile je jeho cena o korunu dvě snížena, lidi mohou obchodníkovi utrhnout ruce.

    Jelikož už je vyspělá Evropa automobily dost přesycená (nemožnost zaparkování ve městech, zácpy ve městech i na dálnicích), při stávající výrobní kapacitě automobilek je možné využít jejich kapacitu nejen rychlejší obměnou stávajícícho vozového parku, ale hlavně obměnou muzejního vozového parku v zemích bývalé východní Evropy včetně ČR, dále pak standard 2-3 vozidel v rodině, jako je tomu v oné vyspělé Evropě. A pak už zbývá pomotorizovat Indii, Čínu, Afriku a tučňáky na Antarktidě a smířit se s ím, že ropa nedojde "až" za 200 let, ale už za 50 let. A to už není tak dlouhá doba, a lidstvo stále nevynalezlo nějaký jiný, dostupný pohon nejen u aut.

    Nyní vyšlo najevo, že vraků hodných sešrotování je u nás na 2,5 milionu. Každý šrotovné asi nevyužije, ale i tak asi bude během chvilky rozebráno. A je možné, že zákon o šrotovném bude již tradičně jako snad všechny ostatní zákony, spíchnut horkou jehlou, tedy bude nekvalitní, a tak řada lidí, co auto sešrotují, poté zjistí, že na příspěvek nemá nárok a bude tedy bez auta, nebo si zase koupí nějakou ojetinu, protože na nové nebude mít. Nebo si koupí nová auta s tím, že poskytnutý příspěvek bude po nich někdo vymáhat.

    Výše šrotovného 25-30 tisíc se mi zdá, vzhledem k našim výdělkům, nedostatečná. Srovnáme-li sousední Němce, kteří mají 4-5x vyšší příjmy, že je tam vyjde Fabie na v přepočtu cca 150-160 tisíc Kč, tak je to jako kdyby u nás stála Fabie okolo 40.000 Kč.
    Docela mne proto štve, když je občan vyzván k utrácení /a tím i oživení ekonomiky/, že stát nemá páky na snížení cen čehokoliv. Kupujeme předražené výrobky /domnívám se, že prodejce raději prodá 100 ks zboží se ziskem à 100 Kč než kdyby měl prodat 150 ks ze ziskem "jen" 70 Kč/ a proto se řadě občanů nedostává na nákup dalšího zboží, jehož výrobci pak krachují. A zisky tím, že všechny významné firmy jsou v držení cizinců, putují k obveselení a záchraně v zahraničí. Slevy se vytvářejí jen pro podnikatele, pro běžné občany snad vyjma šrotovného však žádné.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).