Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory ke článku Šetřit a nezvedat daně. Ekonomové mají o české cestě jasno

P2010
P2010 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
28. 7. 2011 0:33 Nový

Omezit korupci

celé vlákno

Je v teto zemi bez dalsi "revoluce" jiz neresitelne.

Jan
Jan (neregistrovaný) ---.vodafone.cz
28. 7. 2011 8:41 Nový

Každý maturant

celé vlákno

Každý maturant, by měl v první řadě, umět pořádně česky!!!!! a ne: Každý maturant by měl umět plynně anglicky a dobře ovládat MS Office. A to MS Office taky není zrovna podmínka, jsou i jiné office balíky... Už mě leze krkem to, jak se v ČR každý ohání angličtinou-zeptejte se třeba ve Francii a nemám pocit, že by Francie byla zrovna montovna!! Před plyšákem jenom ruština, ted pro změnu zase jen angličtina! Konkurence ČR se zvedna jinak a ne, že všichni budou umět anglicky!- např. tím že tady bude nulová korupce, české výrobky budou velice kvalitní, Češi přestanou být Švejkové apod... proč si nevemete příklad např. z 1. republiky???

MMM
MMM (neregistrovaný) 195.47.24.---
28. 7. 2011 8:58 Nový

Re: Každý maturant

celé vlákno

Za komoušů se děti učili rusky z politických důvodů. V praxi to 90% z nich bylo k ničemu. Anglicky se dnes děti učí proto, aby uspěly na pracovním trhu - kdybych se na angličtinu vykašlal, těžko bych měl práci, která mě dnes živí. A pokud jde o počítačovou gramotnost, je to v podstatě to samé - Word+Excel je dnes považován zaměstnavatelem za naprostý základ.

Problém školství je, že jeho výstupy jsou ubohé. Maturanti se naučí nazpaměť pár témat, která po maturitě zapomenou a tím to pro ně končí. To je naprostá degradace - maturitní zkouška by měla probíhat formou dialogu na téma, které náhodně zvolí nezávislý zkoušející, současný stav je parodií zkoušení. Dokonce i na vysokých školách bývá jazyková vybavenost dosti ubohá...

torong
torong (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
28. 7. 2011 12:42 Nový

Re: Každý maturant

celé vlákno

Protože angličtina je globální jazyk. Je to v podstatě zemština což ví i Číňani. Ti Francouzi z Vašeho příkladu (alespoň ti co komunikují se zahraničím) mluví plynně anglicky taky. Pokud umím MS Office pak umím i jakýkoli jiný kancl. program.

HOST
HOST (neregistrovaný) ---.mmsw.cz
28. 7. 2011 22:39 Nový

Re: Každý maturant

celé vlákno

Vy možná ano, ale studenti ne!

proc7400
proc7400 (neregistrovaný) ---.ey.nl
28. 7. 2011 13:33 Nový

Re: Každý maturant

celé vlákno

muzu se zeptat co Vam rika slovo "globalizace"?

Flasi
Flasi (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
28. 7. 2011 13:36 Nový

Re: Každý maturant

celé vlákno

Každý maturant by měl umět výborně česky a současně ještě nějakým světovým jazykem - ideálně anglicky.
Česko není Francie - tedy světová velmoc jejímž jazykem se mluví po světě hodně a kterýžto jazyk byl dříve dokonce jazykem světovým. A také nemá ČR jako velmoc velký vnitřní trh.
ČR by si jako malá země měla brát za vzor spíše jiné malé země - kde je dneska časté, že lidé umí velmi dobře dva cizí jazyky.

Ale jinak názory dobré - nulová korupce - prostě stačí zmáčknout tlačítko na úřadu vlády a je to. Kvalitní výrobky by byla diskuze na dlouho.
Ale vzor z 1. republiky bysme si vzít klidně mohli. Každý maturant by uměl 2 živé světové jazyky (obvykle němčinu a francouzštinu) a tomu latinu - v některých případech i řečtinu. Inu přece jenom - za 1. republiky už ta maturita nebyla, co bývala na přelomu století, kdy řečtina byla ještě povinná prakticky všude.

Tom
Tom (neregistrovaný) ---.56.broadband3.iol.cz
28. 7. 2011 14:02 Nový

Re: Každý maturant

celé vlákno

Z praktického života vím, že znalost angličtiny slovem i písmem je DALEKO důležitější než znalost Češtiny.
Znám hodně lidí, kteří pracují nebo podnikají v ČR a jsou cizinci, kteří angličtinu mají většinou jako rodný jazyk a češtinu umí buď jen pár vět nebo jenom lámaně, ale daří se jim skvěle :-)

Já sám podnikám a bez angličtiny si nedokážu představit život! Pokud neumíte anglicky, tak nemůžete působit mezinárodně a to je počátek konce...

Když český člověk umí anglicky, tak není vázaný jenom na ČR, ale může pracovat pro jakoukoli světovou firmu (a klidně externě tady v ČR) a vydělá si slušné peníze. Jenže, když hovoříte pouze Česky, tak jste omezen jenom na ČR a zbytek světa pro Vás neexistuje.

Každopádně nechápu co máte za problém? Pro mě alespoň není problém se cokoliv naučit - angličtinu jsem se taky naučil, práci s kancelářskými programy taky... A kdybych přišel na to, že k vydělávání velkých peněz potřebuji chůzi po laně, tak se ji určitě taky naučím :-))

Co se týče angličtiny, tak jelikož jsem ve firmě zaměstnal i moji 60ti letou matku - tak aby mohla vykonávat funkci vedoucí účtárny, musí rozumět lidem a dokumentům, takže se musela naučit anglicky a za pár měsíců mluvila jak kniha.

Jinak Word a Excel ovládají i oba moji dědové - jednomu je 85 a druhému 87 let a zvládají běžné úkony, formátování textu, různé vytváření tabulek úplně pohodově :-) K tomu ten 87 letý má digitální kameru a naučil se i různě si hrát s videem, stříhat ho, upravovat, vypalovat, dělat z něj fotky atd.
A to už jsou OBA důchodci a naučili se to JEN TAK PRO ZABAVU a aby to uměli, když někomu chtějí napsat e-mail, aby vypadal pěkně i s přílohou nebo když chtějí napsat někam na úřad.

Takže když to dokáže používat 87 letý důchodce v podstatě pro sebe, tak opravdu předpokládám, že člověk v produktivním věku, který to potřebuje K VYDĚLÁVÁNÍ PENĚZ se to naučí jako samozřejmost!

Pavel
Pavel (neregistrovaný) ---.149.broadband11.iol.cz
30. 7. 2011 16:30 Nový

Re: Každý maturant

celé vlákno

Mno, vy budete asi manažer co? Neříkám, že dobrá znalost angličtiny není nutná, ale když někdo u nás nezná češtinu, je to nula. Nesnáším tyto a podobné podlézavé globalistické žvásty. Navíc mám léty ověřenou zkušenost, že kdo nezná češtinu, nezná zpravidla ani angličtinu, ale to je věc další. A naučit se Office? Když se na to studentů zeptám, tak to umí všichni. Každej umí udělat tabulku nebo napsat lejstro ve Wordu, to ale není znalost Office. Když se třeba zeptám na kontingenční tabulku nebo podmíněný formát, často netuší, zda-li jim nenadávám. O Wordu to samé. Osnova, makra, rejstříky...Trochu o tom něco vím, tyhle předměty vyučuji na univerzitě a sám o sobě mohu říct, že Office umím tak z 5%. A kdo mi řekne že je lepší, tak jej během deseti sekund vyškolím tak, že na to rychle zapomene. Nesnáším hypertrofické sebevědomí. Naštěstí není problém to rychle a tvrdě rozmetat a pak citlivě a bohužel pracně vychovat z člověka skutečného profíka. Ovšem je to makačka.

AlienCZ
AlienCZ (neregistrovaný) ---.intar.cz
28. 7. 2011 14:36 Nový

Re: Každý maturant

celé vlákno

Bohužel opět tradiční chyba. S tím jazykem vám fandím, je to pravda, k úspěchu v 90-ti procentech činností není potřeba. Konkurenceschopnost však nezvýšíme tím, co povídáte. Abychom se naučili konkurovat, musíme sami, jednotlivci, se naučit přemýšlet o tom, co děláme, jestli to děláme nejlépe, jak to jde, přemýšlet o tom, jak na tom společně vydělat, jak rozjet nové a nové podnikání, abychom ale vůbec především dobře věděli, co vlastně chceme a jak toho chceme dosáhnout. Ve skutečnosti je to tak, že opět 90% jedinců nemá žádný plán, natožpak vizi, jak se svým životem naložit tak, aby byl nejen produktivní, konkurenceschopný, příkladný, ale především, užitečný a tvořivý. A bez vizí a plánů budeme pořád jenom jako ty kačenky ve vaně, očekávaje, že zafouká nějaký vítr (politické rozhodnutí) a to nás "někam" donese. Bez větru se pak jen točíme pořád dokolečka, nevěda kam vlastně vyplout, k jakému cíli, jakým směrem. Tohle se musí změnit. Ale to může změnit jenom každý z nás sám. Nezmění to žádná politika, politik, strana, ekonom, prezident. Bohužel, sorry. Ne.

navi
navi (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
30. 7. 2011 11:33 Nový

Re: Každý maturant

celé vlákno

S tímhle naprosto souhlasím.

Nox
Nox (neregistrovaný) ---.sattnet.cz
28. 7. 2011 15:03 Nový

Re: Každý maturant

celé vlákno

Budme pragmaticti: Cesky mluvi cca 10 milionu lidi, Anglicky cca miliarda?

HOST
HOST (neregistrovaný) ---.mmsw.cz
28. 7. 2011 22:43 Nový

Re: Každý maturant

celé vlákno

Cinsky mluvi nejvice lidi na světě, hurá do ní!

thr aura:87
thr
29. 7. 2011 9:15 Nový

Re: Každý maturant

celé vlákno

No a proč ne? Co jsem slyšel, tak na znalosti čínštiny se dá v současnosti vydělat docela slušně. Pokud máte talent na takto složitý jazyk, tak jděte do toho - vynese to asi ještě víc než angličtina, protože holt anglicky umí každý, zatímco čínsky mimo Čínu jen málokdo...

Nox
Nox (neregistrovaný) ---.sattnet.cz
30. 7. 2011 12:33 Nový

Re: Každý maturant

celé vlákno

No nevim presna cisla, ale ono to u Anglictiny a Cinstiny bude podobne. Rozdil bude v tom, ze Cinane se uci Anglicky (ne vsichni, ti co to potrebuji k praci). Kdezto moc Anglicky mluvicich Cinsky neumi.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) ---.149.broadband11.iol.cz
30. 7. 2011 16:44 Nový

Re: Každý maturant

celé vlákno

No, mírně bych oponoval. Není čínština jako čínština. Těch dialektů jsou tam stovky a některé jsou mnohdy velmi odlišné. A s tou miliardou anglicky mluvícíh bych taky nebyl tak docela spokojený. Je velký rozdíl mezi anglickou a americkou angličtinou a může se docela dobře stát, že se v extrémním případě nemusí zejména lidé z okraje společnosti ani domluvit. Viz. třeba velmi krásná tzv. Bronx English. To je lahůdka. Ale krásná. A s těmi miliardami bych byl vůbec opatrný. Drtivá většina Číňanů neumí ani pořádně psát čínsky, natož pak anglicky.Tuším bylo publikováno, že víc než 75% číňanů je negramotných. Ano, zlepšují se, ale nejde jim to tak moc dobře. Ovšem snahy tu jsou. Jejich rozsypaný čaj se dá ovšem naučit jenom velmi obtížně, proto asi čínsky nebude nikdy mluvit (a psát) moc lidí mimo Čínu. Mateřský jazyk by měl každý ctít a znát bezvadně. Je to jeho vizitka. Především inteligenční. Je k smíchu hrubá chyba na vizitce a nebo třeba v CV. Ono stačí už třeba na VŠ, to je děsivé. Nu a pak také ve vlastním zájmu umět komunikovat v několika dalších jazycích. Ale to je už jiná kapitola..

thr aura:87
thr
31. 7. 2011 18:53 Nový

Re: Každý maturant

celé vlákno

Co jsem slyšel, tak u čínštiny je podstatná hlavně pekinština a kantonština, ostatní dialekty jsou spíš jen lokální.

S psaním je to u číňanů problém, ono už před tisíci let za císařství na to naráželi - viz tzv. literární zkoušky pro úředníky, které byly ve své podstatě hlavně o kaligrafii a schopnosti "psát hlášení". Vůbec to nebylo jednoduché, zvládlo to jen pár procent obyvatelstva.
V současnosti to ale trochu řeší ta tzv simplified Chinese, která omezuje počet znaků a tu zvládá přece jen větší procento obyvatelstva.

Hanka
Hanka (neregistrovaný) 193.26.47.---
28. 7. 2011 9:06 Nový

Ano, selským rozumem

celé vlákno

Napřed ať Kalousek s Nečasem přestanou krást a lhát a potom ať dělají reformy a zvyšují daně.
Takže zrušit akcie na doručitele, smysluplný zákon o veřejných zakázkách, který je zjednoduší a zároveň zprůhlední (předložená verze nedostatečná), regulace lobingu, majetková přiznání státních úředníků, veškerá dokumentace k VZ na netu, včetně všech výdajů státní správy, platy a odměny, střednědobé plánování atd. atd.

Webb
Webb (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
28. 7. 2011 10:58 Nový

Re: Ano, selským rozumem

celé vlákno

Až Kalousek s Nečasem a dalšími přestanou krást, nebude již potřeba žádná reforma a už vůbec zvyšování daní, neboť rozpočet bude v přebytku!

eda
eda (neregistrovaný) 85.93.105.---
28. 7. 2011 11:13 Nový

Ekonomové?

celé vlákno

Když tady čtu ty stupidní rady ,ještě stupidnějších " mladých " ekonomů,tak je mi až na zvracení.Stát má stále šetřit,sebrat státní příspěvky na penzijko,zrušit daňové odpočty a hlavně odkládat si na horší časy.A asi tak z čeho?
To nejsou ekonomové,ale Klausovi nejlepší studenti ,co prosazují jeho vyblité ,převzaté bludy,které si tento rádobyekonom,ob­staral kdovíkde.

Spíše zastánce násilného řešení
Spíše zastánce násilného řešení (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
28. 7. 2011 11:57 Nový

Je třeba mluvit i o jiných cestách

celé vlákno
AAA
AAA (neregistrovaný) 62.168.56.---
28. 7. 2011 12:36 Nový

Re: Je třeba mluvit i o jiných cestách

celé vlákno

Jasne, muzou ti tu svoji perdel velkou jako Ostrava obehnat ostnatym dratem a navzajem se ujistovat se dluhy se neplati :)

Lišák, snad nenakažený
Lišák, snad nenakažený (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
28. 7. 2011 13:05 Nový

Re: Novodobá vzteklina

celé vlákno

Zásadní chyba jak Češi vnímají "Islandskou revoluci", je v tom že tento akt chápou pouze jako rozhodnutí neplatit dluhy. Zrovna tohle by v Česku nešlo asi vůbec prosadit, protože naše situace je značně odlišná a nejde ani tak o banky a záruky vlády jako na Islandu, navíc nejsme nezávislá ekonomika,... rozebírat to fakt nebudu ať si každý udělá názor sám.

Ale jinak myslím, že je v islandském procesu zamávání s politiky a sepsání nové ústavy (a zejména listiny práv a svobod - ten je dnes ze strany politiků vnímán jen jako cár papíru) hodně inspirujícíh prvků. Někdo v diskusi pod uvedeným článkem napsal, že problém Česka je, že nás je narozdíl od Islanďanů deset milionů a z toho jeden milion je rozkradačů. Já myslím, že to je až následek, problém je že má většina z těch deseti milonů pokřivenou povahu, což se prostě projevuje i tím co se nám vybaví když uslyšíme "Islandská revoluce"... Nejsme v tom však jako národ, pokud něco takového vůbec ještě existuje, sami. Myslím, že zbytek Evropy je nakažen také a přestože někde jsou příznaky dobře skryty, nákaza je už v mnohem horším stádiu než například v Česku. Narozdíl od Česka zde funguje setrvačnost, vzpomínka na lepší časy, a je zde akumulovaný kapitál z lepších časů, takže se z toho mohou dostat ještě pořád spíše než v Česku...

AAA
AAA (neregistrovaný) 62.168.56.---
28. 7. 2011 15:29 Nový

Re: Novodobá vzteklina

celé vlákno

Ale samozrejme ze je to hlavne o zapreni dluhu.
Nejake sepisovani Ustavy na Fejsbuku, to jsou jsou jenom omacky okolo. Tam si stejne muze napsat kdo chce co chce a fakt to neni zaruka, ze to bude v praxi fungovat.

Lišák
Lišák (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
28. 7. 2011 17:26 Nový

Re: Novodobá vzteklina

celé vlákno

Ne, hlavně to je o tom, že někoho poženete k zodpovědnosti a ty ostatní konečně přinutíte sloužit lidem tak jak mají a lid to od nich očekává...

Ono by úplně stačilo, kdyby tak stovka těch opravdu špatných šla konečně sedět a byly donuceni penězi zaplatit alespoň za nějaké chyby a ti ostatní to věděli. Jenže oni posranci tak maximálně obětují někoho jako je Vondra (na pár měsíců a pak ho sprostí viny)... a Čechům to bude stačit!

AAA
AAA (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
28. 7. 2011 21:26 Nový

Re: Novodobá vzteklina

celé vlákno

Ne, hlavně to je o tom, že někoho poženete k zodpovědnosti - hmm a on jako ty penize ve vezeni vysedi?

a ty ostatní konečně přinutíte sloužit lidem tak jak mají a lid to od nich očekává - jako bych to uz nekde slysel, uz mi ta chybi jenom "pracujici lid" ...

funtomas aura:100
28. 7. 2011 12:04 Nový

Jak na to

celé vlákno

Nejprve bych si dovolil poopravit/upřesnit p. Gapka - ano, česká ekonomika roste, avšak statistika již naznačuje brždění (viz např. článek na Patria Finance)

Ekonomika se samozřejmě nesmí dusit zvyšováním daňové zátěže, ale ani rozkrádáním veřejných zakázek.
Daňová progrese ve Skandinávii se toleruje, neboť ti co platí vyšší daně (či pokuty) také dostávají více, než ostatní.
Daňové výjimky jsou zcela jistě zbytečné, ale opět - pokud vláda nepřesvědčí voliče o tom, že udělala vše pro rozpočet, tj. že zatočila s korupcí, zvyšování daní bude mít negativní dopad, ne jen politický. Nezapomínejme, že ČR není izolovaný ostrov - nákup nafty v PL či přesídlit firmu do Nizozemí se již děje.

spyti-hnev
spyti-hnev (neregistrovaný) 199.167.132.---
28. 7. 2011 14:47 Nový

investice-korupce

celé vlákno

investice-" dalnice D1" mezi Prahou a Brnem je ostudou cele Evropy; ze lide za tento tankodrom jsou ochotni platit dalnicni znamkou je mi nepochopitelne. Primerene by bylo aby stat platil uzivatelum za nadmerne opotrebovani auta.
korupce- dokud nebude NEZAVISLE +fungujici soudnictvi budou si nasi mocipani hrabat kde se da. V Cine by je verejne popravili a majetek zabavili.
Hrajeme si na Evropany ale jsme narudek ovladany trapnymi zbohatlymi neandrtalci, kteri mysli ze oblek a penize z nich udelaji kultivovane lidi.
Jedinna nadeje je ze nova generace, ktera studovala v opravdove Evrope, pomalu prevezme zezlo a ty zbohatle, zkorumpovane ubozaky postavi pred soud.

jsk
jsk (neregistrovaný) ---.138.broadband3.iol.cz
28. 7. 2011 19:32 Nový

Bože, ten článek jen papouškuje

celé vlákno

polopravdy a lži a vydává je za nezvratné axiomy, co je to za chytráky, ti "ekonomové"?

ZaZu
ZaZu (neregistrovaný) 109.238.219.---
29. 7. 2011 10:19 Nový

Zase páni ekonomové

celé vlákno

Tedy promiňte, ale názory těch lidí v článku jsou jednoduché a velmi obecné. Myslím, že papouškují všeoobecné fráze. Debata o tom, zda-li umět či neumět jazyky je naprosto zbytečná. Komu ten problém není jasný tak je mně ho upřímně líto. A dále neznám mnoho ekonomicky vzdělaných lidí, a nic proti ekonomům, kteří by tzv. něco vymysleli, kteří by přišli s nějakým nápadem, spíše působí ve firmách jako brzda, protože nedokáží odhadnout, kam se bude ten či onen obor ubírat. Jsou to právě ti, kteří dobrým nápadům řeknou "ne". Kdyby ve Finsku uvěřili, obecně řečeno, "ekonomům", pak by před časem nemohl vzniknout v bkrachující firmě Nokia tak úžasný rozvojový program jako byly mobilní telefony. A bohužel současné relativní potíže v této firmě jsou zejména způsobeny právě velkým tlakem lidí s tzv. ekonomickým myšlením. Přijít s něčím převratným znamená hluboké znalosti v konkrétním oboru, být až nekriticky přesvědčen o své věci a také být extrémně houževnatý a dovést věci do konce. Jsou to výhry i prohry. A obecně žvanit o ničem skutečně nic nepřináší.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) ---.149.broadband11.iol.cz
30. 7. 2011 16:52 Nový

Re: Zase páni ekonomové

celé vlákno

Asi ano, ale časy, kdy byla Nokia lídrem trhu jsou pryč. Osobně jsem měl hodně telefonů, Nikii taky a nikd ymi nijak výjimečná nepřišla. Měl jsem radši Siemensy (byl tam znát ten echt německý přístup) a nebo třeba Motoroly se zkušenostma z armádních modelů. Nokie mi přišly vždycky jako navoněné technologické hračky. Ovšem tlak na tomto trhu je obrovský a časem jistě zanikne. Teď už jendou jiné věci, smart komunikace, operační systémy, přídavné funkce a tohle Nokia podl emě skutečně nikdy pořádně neuměla. No, počkám si, až zlevní Galaxii SII a pak sijí koupím. A o tom je život.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem