To povídání nemá smysl a nemá poučný závěr. Mělo by to vypadat takto, IPO Facebook byl ten největší podvod roku 2012 na hloupých investorech. Co se týká poměrů P/E, P/B, P/S a P/C byla akcie 10x dražší, než aby byla akcie zajímavá nebo spravedlivě oceněná. Bez podvodu by akcie měla klesnout na 1/10, na 3,80 USD a pak by byla správně oceněná, co se týká poměrů P/E, P/B, P/S a P/C.
No určité pokusy o monetizaci FB už je možno vidět viz http://socialfresh.com/facebook-promoted-posts-go-live/
Jeden tip na článek o sponzorovaných příspěvcích: http://www.markething.cz/promoted-posts
Super nápad, jenže na druhou stranu Facebooku odchází inzerenti (naposledy jeden významný, General Motors). PPC reklama na Facebooku je podle mě méně účinná než ta na Google, ale hodně záleží na propagovaném produktu..
Co se technologického sektoru týče, docela zajímavé postřehy měl Martin Pavlík z Consequ (třeba kreativní účetnictví těchto firem): http://www.penizenavic.cz/clanky/rozhovor-pri-investicich-do-technologickeho-sektoru-je-nutne-postupovat-selektivne
Jinak hodně zajímavý článek, díky za něj..
Stejně tak, jako se před IPO tiskly hype-články, po IPO se tisknou články negativní. Tak se např. z jedné zprávy (čert ví, jestl je pravdivá) o GM udělá závěr, že inzerenti odcházejí.
Četl jsem jiné články o tom, že nejvíc peněz (tedy víc než z reklamy) má FB ČR z ženskejch na MD, které platí za kredity do her, bylo to zhruba vyčísleno na 120,-/měsíc. Ve světě to bude nejspíš podobné...
Nejde jen o General Motors, z mně dostupných informací se působení na Facebooku rentuje jen malé části inzerentů (tedy z těch, se kterými jsem se o tom bavil)
Osobně jsem na FB také inzeroval, PPC ve vyhledávání na Google mě vyšlo levněji, i když, má cílovka je někdo jiný než ženy na mateřské a dospívající mládež.
Facebooku navíc může pořádně zavařit Google se svým Google+,který docela silně podporuje. Navíc, penetrace uživatelů Facebooku i jejich absolutní počet minimálně v Severní Americe klesá, viz. http://www.internetworldstats.com/facebook.htm.
Stejně tak klesá růst příjmů z reklamy, viz. http://news.jobbook.com/2012/07/facebooks-advertising-growth-slowed-down-a-lot-in-the-last-year/
Věcnou stránku článku nejsem schopen posoudit, ale ta jazyková je hrůzostrašná. Text působí dojmem, že vznikal z anglického originálu za mohutné pomoci Google překladače, aniž by si autor dal tu dodatečnou práci s nezbytnou korekcí.
"...pravděpodobnost dalšího budoucího poklesu se stane menší.“ (chudák staré dobré "zmenšit" už bylo zřejmě odejito do předčasného důchodu)
"..., což je úroveň, která byla málokdy proražena z vrchu dolů od této doby." (??? WTF?)
Šlo by to příště česky, prosím?
Anebo jestli je to moc práce, tak raději prosím v originále... Věřím, že ještě existuje spousta lidí, kteří očekávají, že slova ve větě budou dávat smysl.