Kypr a další prohra Merkelové ve stínu výsledkové sezóny firem

Německá kancléřka Merkelová prohrála v Německu další regionální volby a předlužený Kypr se odmítá sklonit před doporučeními Trojky (EU, ECB a MMF). Spuštění záchranného balíku se pro něj tedy odsouvá o další dva měsíce.

Německá kancléřka Merkelová prohrála v Německu další regionální volby a předlužený Kypr se odmítá sklonit před doporučeními Trojky (EU, ECB a MMF), takže spuštění nevyhnutelného záchranného balíku pro tohoto malého člena eurozóny se odsouvá o další dva měsíce. Zatímco ještě před půl rokem by zprávy tohoto typu globálním finančním trhům přivodily ještě větší neurózu, dnes to vypadá, že si jich nikdo ani nevšimne.

dan_z_prijmu_form

Obecně se má za to, že Evropa dostala krizi eurozóny pod kontrolu, a tak je třeba se opět věnovat detailní analýze hospodářského cyklu. A ta jako vždy začíná pohledem za moře – tedy k americké ekonomice. V nadcházejícím týdnu budou v USA z pohledu konjunkturálních dat dominovat typově dvě kategorie zpráv: za prvé to bude vrcholící kvartální zisková sezóna a za druhé to budou data z realitního sektoru.

Co se týče prvního zmíněného, tak v našlapaném týdnu se představí jak zástupci procyklického technologického sektoru (Google, IBM či Microsoft), tak reprezentanti méně volatilní části ekonomiky jako J&J či Procter&Gamble. Výsledky těchto firem pak mohou akciím, kterým se od počátku roku daří, dodat nové impulsy a to v podstatě v obou směrech. Prozatím se však výsledková sezóna vyvíjí dobře a tak možná sázejme spíše na pozitivní překvapení.

Ta nakonec mohou přijít i z amerického realitního sektoru, který po letech útlumu, zdá se, konečně našel cestu k udržitelnému oživení. Prodeje domů, ale i výstavba, jdou konečně nahoru, což může mít klíčové důsledky pro celou americkou ekonomiku, neboť tento sektor je pracovně velmi náročný a tak jeho oživení bude zcela jistě znát na americkém trhu práce.