Kypr a další prohra Merkelové ve stínu výsledkové sezóny firem

Německá kancléřka Merkelová prohrála v Německu další regionální volby a předlužený Kypr se odmítá sklonit před doporučeními Trojky (EU, ECB a MMF). Spuštění záchranného balíku se pro něj tedy odsouvá o další dva měsíce.

Německá kancléřka Merkelová prohrála v Německu další regionální volby a předlužený Kypr se odmítá sklonit před doporučeními Trojky (EU, ECB a MMF), takže spuštění nevyhnutelného záchranného balíku pro tohoto malého člena eurozóny se odsouvá o další dva měsíce. Zatímco ještě před půl rokem by zprávy tohoto typu globálním finančním trhům přivodily ještě větší neurózu, dnes to vypadá, že si jich nikdo ani nevšimne.

Obecně se má za to, že Evropa dostala krizi eurozóny pod kontrolu, a tak je třeba se opět věnovat detailní analýze hospodářského cyklu. A ta jako vždy začíná pohledem za moře – tedy k americké ekonomice. V nadcházejícím týdnu budou v USA z pohledu konjunkturálních dat dominovat typově dvě kategorie zpráv: za prvé to bude vrcholící kvartální zisková sezóna a za druhé to budou data z realitního sektoru.

Co se týče prvního zmíněného, tak v našlapaném týdnu se představí jak zástupci procyklického technologického sektoru (Google, IBM či Microsoft), tak reprezentanti méně volatilní části ekonomiky jako J&J či Procter&Gamble. Výsledky těchto firem pak mohou akciím, kterým se od počátku roku daří, dodat nové impulsy a to v podstatě v obou směrech. Prozatím se však výsledková sezóna vyvíjí dobře a tak možná sázejme spíše na pozitivní překvapení.

Ta nakonec mohou přijít i z amerického realitního sektoru, který po letech útlumu, zdá se, konečně našel cestu k udržitelnému oživení. Prodeje domů, ale i výstavba, jdou konečně nahoru, což může mít klíčové důsledky pro celou americkou ekonomiku, neboť tento sektor je pracovně velmi náročný a tak jeho oživení bude zcela jistě znát na americkém trhu práce.