Tento týden by to přitom měla být především pokračující výsledková sezóna amerických podniků, když během následujících pěti pracovních dní by měla reportovat své zisky téměř třetina podniků zastoupených v indexu S&P500 (mezi nimi giganti jako je třeba Apple či Coca-Cola). Připomeňme, že očekávání trhů před startem výsledkové sezóny za druhý kvartál byla poměrně ambiciózní (meziroční růst zisků o 10 %), přičemž dosud reportované zisky byly převážně dobré (zisky 76,3 % amerických podniků prozatím pozitivně překvapily).Uvidíme, zdali se obdobně povede i té třetině, jež bude reportovat tento týden, ale prozatím vše vypadá celkem dobře, což i koresponduje s výrazně lepším výsledkem amerického HDP ve druhém čtvrtletí (ve srovnání s propadem ekonomiky ve čtvrtletí prvním).
Druhým důležitým momentem pro obchodování globálních a především pak evropských trhů by se tento týden mohly stát červencové indexy podnikatelských nálad v západní Evropě, resp. v Německu. Ty jdou již několik měsíců v řadě dolů a zřejmě i v červenci pokračoval trend postupného sestupu. Za zhoršením podnikatelského sentimentu stojí v případě Německa částečně i rusko-ukrajinský konflikt, takže i z tohoto titulu k vylepšení podnikatelského optimismu nedojde. Jistou útěchou pak může být, že indexy jako Ifo a PMI klesají opravdu z vysokých hodnot, takže stále indikují, že západní Evropa/Německo stále ještě roste.