Ferrari zaparkovalo na burzách s luxusním oceněním

Ferrari úspěšně zaparkovalo na burze. V době, kdy si VW stále líže rány z dieselové aféry, nedopadly luxusních sporťáky vůbec špatně.

Tak Ferrari nám úspěšně zaparkovalo na burze. V době, kdy si VW stále líže rány z dieselové aféry, byl italský výrobce luxusních sporťáků v primárním úpisu oceněn na 9,8 miliardy dolarů (resp. 12 mld. pokud vezme v úvahu i nové akcie). To není vůbec špatné, uvědomíme-li si, že Ferrari vyrobí jen nějakých 7300 ročně, při tržbách jen 2,8 miliardy euro.

Hrdí majitelé akcií Ferrari vyráží ze startovacích boxů při ceně 52 dolarů za akcii, což při ročním zisku “jen” okolo 300 miliónu dolarů ročně implikuje dost drahé ocenění s poměrem P/E (Price-earnings ratio) v blízkosti čísla 40. Je vidět, že sen bohatých kluků řídit Ferrari bylo potřeba ukojit i tím, že budou nyní vlastnit i supermaličký podílek automobilky se vzpínajícím se koněm na přední kapotě. Jen pro pořádek si připomeňme, že automobilový koncern Fiat-Chrysler, který Ferrari z 80 procent vlastnil, pustil na burzu jen 9 % italského luxusního výrobce.

Každopádně nejen automobilový průmysl tento sexy příběh s puncem F1 potřeboval jako sůl. To samé v podstatě platí i pro burzy a akciové trhy obecně. Upisovací aktivita na amerických burzách nebyla letos nic moc – vlastně byla nejslabší od roku 2010. Tudíž úspěšný vjezd Ferrari na burzu může povzbudit i ostatní k rozhodnutí jít si pro kapitál na burzu.

S úspěšnou emisí Ferrari se mohou uklidnit i akciové trhy, které byly na počátku školního roku dost rozkolísané obavami z Číny a samozřejmě i aférou okolo VW. Volatilita akciových trhů tak i díky Ferrari může dále v následujících dnech klesat, což umožní soustředit se na právě probíhající kvartální výsledkovou sezónu a eventuálně i další (makro)ekonomické fundamenty USA a eurozóny.