Co udělá O2?

Společnost O2 se chystá v letošním roce zdvojnásobit investice do mobilních sítí. Většina z nich půjde na budování sítě LTE.

Hlavní události

O2 zdvojnásobí své investice do mobilních sítí.

Na televizi Novu se v loňském roce vrátila reklama, když její příjmy podle ceníkových cen vzrostly meziročně o 63 %.

Evropské akcie by měly zahájit seanci mírným růstem.

Událostí číslo jedna je dnes bezesporu zasedání ECB, od které se očekává spuštění kvantitativního uvolňování. Ve Spojených státech budou zveřejněny pouze pravidelné čtvrteční žádosti o podporu v nezaměstnanosti a předstihový indikátor výrobní aktivity z Kansasu.

Hospodářské výsledky dnes zveřejní například Verizon Communications, Johnson Controls nebo Union Pacific.

Analytici Société Générale začali pokrývat akcie brazilského těžaře železné rudy, mědi, niklu a uhlí Vale s nákupním doporučením.

Obchodování na zámořských trzích

Americké akcie zakončily včerejší seanci v plusu, když index S&P 500 vzrostl o půl procenta. Dařilo se všem sektorům, vůbec nejvíce si polepšilo energetické odvětví, které si odneslo zisky ve výši 1,8 %. Obchodní aktivita byla průměrná, když zobchodovaný objem byl jen nepatrně vyšší, než činí průměr za poslední tři měsíce.

Vesměs se dnes dařilo i asijským burzám. Japonský Nikkei 225 dnes vzrostl o zhruba čtvrt procenta a patřil tak k nejméně ziskovým indexům v Asii. Nejlépe si vedou akcie v Indii (+0,8 %) nebo v Jižní Koreji (+0,7 %).

O2 Czech Republic

Společnost O2 se chystá v letošním roce zdvojnásobit investice do mobilních sítí. Většina z nich půjde na budování sítě LTE. Zhruba do dubna chce operátor pokrýt celou Prahu a Brno a pokryty by rovněž měly být nově otevírané stanice metra na trase A.

Vzhledem k tomu, že neznáme detaily přesného složení kapitálových investic, je těžké hodnotit dopady na ocenění akcií. Nicméně zvýšené investice by mohly působit spíše negativně z pohledu nižších volných zdrojů na vyplácení dividend.

CME

Loňský rok přinesl výrazné meziroční zlepšení pro televizi Nova poté, co inzerenti v roce 2013 odešli kvůli významnému zdražení reklamního prostoru. Za loňský rok utratili za inzerci v ceníkových cenách 10,4 mld. CZK, což je o 63 % více než v roce 2013. Počet odvysílaných reklam se meziročně dokonce více jak zdvojnásobil na 426 tis.

Nárůst inzerentů je po slabém roce 2013 rozhodně dobrou zprávou, přestože skutečné ceny se mohou od ceníkových poměrně výrazně lišit. Některé odhady ukazují na to, že v průměru mohou být pouze pětinové.