CME: Predikce výsledků hospodaření za 2Q/2013

Mediální společnost CME zveřejní své výsledky za 2Q ve středu ráno 31. července. Po negativních výsledcích za 1Q bude zajímavé sledovat, jak si společnost poradila s klesajícími tržbami zejména v České republice.

 

Podle vyjádření managementu pro Hospodářské noviny ze začátku července se situace s prodejem reklamy v České republice ve 2Q mírně zlepšovala. Někteří zadavatelé se sice vrátili na TV Nova již v květnu a červnu (Sazka, Heineken), ale celkovou stabilizaci situace očekáváme až ve druhé polovině roku. Toto téma bude pravděpodobně tím nejdůležitějším během prezentace výsledků. Očekáváme, že management přece jenom motivoval největší zadavatele reklamy lepšími finančními podmínkami, i když tuto možnost při výsledcích za 1Q vylučoval.

Neočekáváme, že by se do popředí mělo dostat téma řešení špatné dluhové situace, spíše by v popředí měly být informace z „core business“ – tedy z trhu s reklamou. Dluhová situace má ještě daleko k tomu, aby se dala označit za vyřešenou, nicméně toto téma by nemělo být při zítřejších výsledcích stěžejní.

 Na tržbách za 2Q očekáváme meziroční pokles o 19 % jednak vlivem situace v České republice, ale také vlivem nepříznivé makroekonomické situace na trzích ve střední a východní Evropě (tedy tam, kde CME podniká). Tržby podle našeho názoru poklesnou na 169,4 mil. USD a OIBDA dosáhne 11,7 mil. USD (-75 % y-y). Na úrovni čistého zisku pak očekáváme ztrátu 35,6 mil. CZK.

 Podle našich odhadů je v ohrožení splnění celoročního cíle jak na úrovni tržeb, tak i OIBDA. I přesto, že situace v České republice se pro CME pravděpodobně postupně stabilizuje a uvede do normálu, tak vývoj v 1H2013 bude natolik slabý, že cíl tržeb 750–770 mil. USD a OIBDA 100–120 mil. USD se zdá být nedosažitelný. Očekáváme proto další snížení výhledů stejně jako jsme toho byli svědky i v loňském roce.

 Ze strany managementu bude zejména důležité, aby vysvětlili situaci s reklamou na TV Nova a dali výhledy na zbytek roku. Co se týče trhu v ČR, očekáváme od managementu spíše uklidňující informace, které by mohly částečně kompenzovat negativní reakci z námi očekávaného profit warningu.