CME:flash analýza výsledků hospodaření za 2Q/2013

Mediální společnost CME potvrdila naše očekávání a snížila výhled jak provozního zisku, tak i tržeb.

Vzhledem k tomu, jaké se očekávaly tržby a zisk ve 2Q, by tento krok neměl být pro nikoho překvapením. Nově revidované odhady považujeme za dosažitelné, pokud se výrazně nezhorší makroekonomické prostředí v regionu CEE.

Samotné výsledky obecně hodnotíme jako mírně negativní na všech úrovních, nicméně daly se najít i pozitivní zprávy – zejména managementem nastíněný výhled na 2. polovinu roku a situace s reklamou na TV Nova. Ovšem 2 zásadní rizika zůstávají: špatné makroekonomické prostředí v regionu střední a východní Evropy a stále vysoký dluh.

Hospodaření společnosti ve 2Q na tržbách téměř dosáhlo na tržní očekávání (180,2 mil. USD vs očekávání 182,7 mil. USD), ale předčilo naše očekávání (169,4 mil. USD). Naproti tomu provozní ukazatel OIBDA zaostal za očekáváním našim i tržním (7 mil. USD vs trh 13,6 mil. USD, Cyrrus odhad 11,7 mil. USD). Celkový pohled na výsledky je sice mírně negativní, ale v porovnání např. s 1Q dopadla všechna čísla poměrně slušně, alespoň co se týče porovnání s očekáváním.

Očekávání bylo nastaveno velmi nízko zejména v důsledku nepříznivé situace s prodejem reklamy na TV Nova. Ale management během tiskové konference potvrdil, že se v minulém měsíci dohodl s 13 z 20 největších zadavatelů reklamy na kontraktech na 12 – 18 měsíců. Pozitivní zprávou také je, že CME neustoupila z cenových podmínek. Cena reklamy na TV Nova rostla meziročně dvouciferným tempem a na ostatních trzích byl růst ceny reklamy jednociferný.

CME má aktuálně na letošní rok prodáno 70 % reklamního prostoru v České republice (V 1Q to bylo 50 %), v ostatních zemích je to 70 – 85 % (což je více než ve stejném období v loňském roce).

Výhled na 2H management nastínil relativně optimisticky. Očekávají růst reklamy v České republice už na podzim letošního roku. To management vysvětluje jednak úspěšným vyjednáváním s klienty, ale také úspěšným rozjezdem menších českých televizních stanic, které zvedají tržní podíl CME v České republice. Ten dosáhl ve 2Q v hlavním vysílacím čase 42,4 %, zatímco v 1Q to bylo jen 39,9 %.

Kromě úspěšného vyjednávání s klienty v České republice také management vyzdvihoval růst carriage fees v Rumunsku a Bulharsku, které by měly být letos o 50 % vyšší než vloni.

Dluhová situace byla během konferenčního hovoru zmíněna jen okrajově. Firma plánuje refinancovat dluhopisy splatné v roce 2016, ovšem takový krok neočekávají dříve než po výsledcích za 4Q.