Chuť nakupovat Čechům rozhodně nechybí

Květen znovu potvrdil, že tuzemským spotřebitelům rozhodně odhodlání utrácet a investovat nechybí.

Minimálně v prvním případě lze říct, že zde pokračuje nákupní horečka nesená jednak dobrou náladou respektive zmenšujícími se obavami z budoucnosti, jednak i zlepšující se finanční situací domácností. Tržby v obchodech (bez aut) se tentokrát zvýšily o více než pět procent, po očištění o vliv nižšího počtu pracovních dní dokonce o více než šest.
 

Nic se příliš nemění ani z pohledu zájmu o jednotlivé typy zboží. Aktuálně stále roste zájem o elektroniku, zboží pro volný čas a vybavení domácností. Z pohledu obchodů samozřejmě nejrychleji roste zájem o nakupování na internetu. Tentokrát se tržby v těchto obchodech zvýšily téměř o čtvrtinu. Jsou bezkonkurenční vzhledem k šíři nabídky, atraktivní cenami a nepochybně i pohodlné.
 

Maloobchod čeká růst i v dalších měsících. Přece jen je letošní rok v ČR rokem spotřeby, což bude znamenat další zájem zejména o elektroniku a vybavení domácností. A to ať už s ohledem na cyklus obnovy spotřebičů v domácnostech, tak i s ohledem na obnovený boom realitního trhu. Maloobchod má proto šanci na téměř pětiprocentní vzestup za celý letošní rok.
 

Jen pro úplnost: Maloobchod včetně aut roste aktuálně o 7,9 % a samozřejmě dominantní je v tomto případě motoristický segment se čtrnáctiprocentním vzestupem.