Akcie mírně ztrácely. CETV opět zvýšila ceny

Akcie reagují na angažovanost USA ve sporu se Sýrií. Na druhou stranu dlouhodobá spotřeba zklamala, což by mohlo zmenšit ochotu Fedu omezit kvantitativní uvolňování.

Akcie mírně ztrácely

Včera americké akciové indexy neudržely počáteční zisky a mírně oslabily (S&P 500 –0,40 %, Nasdaq –0,01 %) po slovech amerického ministra zahraničních věcí Kerryho, že si je téměř jistý použitím chemických zbraní v Sýrii ze strany syrského prezidenta Asada. To může vést k vyšší angažovanosti USA v syrském konfliktu. Včera zveřejněné objednávky zboží dlouhodobé spotřeby za červenec jasně zaostaly za odhady (-7,3 % proti oč. –4 % m/m; bez vlivu volatilní složky dopravy objednávky klesly o 0,6 % vs. konsensus trhu +0,5 % m/m). Bude důležité sledovat, zda tento negativní trend bude pokračovat i v následujících měsících. Každopádně by to mohlo zmenšit ochotu Fedu na brzký začátek omezování kvantitativního uvolňování (podle ankety agentury Bloomberg očekává 65 % dotázaných ekonomů začátek omezování už na zasedání, které se koná 17.-18. září). V 16h se zveřejňuje srpnový index spotřebitelské důvěry (oč. mírný pokles z pětiletého maxima, tzn. Z 80,3 b. na 79 b.). Asijské akciové indexy se obchodovaly s mírnými ztrátami (Nikkei 225 –0,76 %, Hang Seng –0,82 %). V rámci indexu Nikkei 225 nejvíce posilovala odvětví veřejné infrastruktury (akcie Tepca vzrostly o 13 % poté, co japonská vláda rozhodla, že firmě pomůže s radioaktivní vodou u jaderné elektrárny Fukušima) a naopak relativně nejvíce ztrácel sektor spotřebitelských služeb. Evropské akciové indexy zahájily obchodování lehce v mínusu. Stejným směrem začalo obchodování i na pražské burze. Martin Krajhanzl 

widgety

CETV opět zvýšila ceny

TV Nova oznámila zvýšení cen reklamního prostoru pro nové kampaně v super prime time (tj. od 19:30 do 21:30). Koeficient pro super prime time se zvýšil z 1,35 na 1,5. (HN)

CETV zvýšila ceny reklamního prostoru pro nové klienty, kteří ještě nemají domluvené dlouhodobé smlouvy. Může za tím být snaha o přesvědčení velkých zadavatelů, aby podepsali nové úvazky i na 2014, kde CETV do určité míry vyprodanosti garantuje původní ceny. Dopad tohoto kroku nebude významný pro 2. pololetí, protože CETV nedávno zrušila povinnost rozdělovat předem stanovený počet GRPs do hlavního vysílacího času a mimo hlavní vysílací čas. Inzerenti senzitivní na cenu tedy mohou inzerovat v méně exkluzivních vysílacích časech. Zprávu vnímáme jako neutrální. Václav Kmínek